Vanliga frågor (FAQ)

Innehåll som kan döljas

Vad är leveranstiden för min beställning?

Leveranstiderna varierar från 5 till 12 arbetsdagar.

Vad ska jag göra om jag ännu inte har mottagit min beställning?

Om den angivna leveranstiden på 5 till 12 arbetsdagar har gått och du fortfarande inte har fått något, vänligen skicka ett mail till Support@nouvus.se. Vi kommer då att undersöka vad som har hänt med ditt paket.

Hur kan jag spåra min beställning?

Kontrollera din inkorg eller skräppostmapp för att se om du har fått ett e-postmeddelande från support@nuvelle.se med ett spårningsnummer från parcelapp.

Om så är fallet kan du klicka på numret. Det kommer då automatiskt att öppna en webbsida där du kan se statusen för din beställning.

Om så inte är fallet, klicka HÄR och fyll i ditt beställningsnummer (t.ex. #0000) och den e-postadress du använde för att göra beställningen.

Jag vill byta/returnera min beställning, hur gör jag det?

För att returnera en vara, kontakta helt enkelt vår kundtjänst på Support@nouvus.se. Ange ditt namn, beställningsnummer (t.ex. #0000) som du fick i bekräftelsemailet samt skälet för returen. Vi kommer då att tillhandahålla dig returadressen och bekräfta returen. När det är klart kan du skicka produkten till oss med valfri budtjänst.

Vad är kostnaderna för returer?

Retur hos oss är tyvärr på egen bekostnad. Kostnaderna kommer därför att variera beroende på kuriren. Besök kurirens webbplats för mer information om priserna.

Vilka är villkoren för att returnera mina produkt(er)?

Det finns alltid en returperiod på 30 dagar. Returperioden börjar på dagen då du mottog artikeln. Det finns dock villkor för retur:

Du kan returnera artikeln endast om:

  • Returperioden ännu inte har löpt ut.
  • Produkten är i originalförpackningen och alla etiketter är kvar.
  • Produkten har inte använts ännu.

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Det är inte meningen. Skicka ett mejl med ditt fullständiga namn och e-postadress till Support@nouvus.se. Vi hjälper dig snabbt vidare.

Vad händer om jag inte har fått en bekräftelse via e-post för min beställning?

Det är inte meningen. Skicka ett mejl med ditt fullständiga namn och e-postadress till Support@nouvus.se. Vi hjälper dig snabbt vidare.

Kan jag avbryta min beställning?

Vill du avbryta din beställning av någon anledning? Skicka ett mail så snart som möjligt till Support@nouvus.se. Ange ditt namn, beställningsnummer (t.ex. #0000) som du fått i bekräftelsemailet och gärna även anledningen till varför du vill avbryta beställningen.